donderdag 25 december 2008

5 jaar later

Ik heb deze week 3 keer naar een aflevering van het programma "5 jaar later gekeken". Het concept is als volgt: Jeroen Pauw heeft 5 jaar geleden een aantal bekende Nederlanders geïnterviewd en hen daarbij gevraagd naar hun visie op het leven over 5 jaar. En nu is dat dus zover en interviewde hij ze weer en keken ze samen terug naar de oude beelden. Achtereenvolgens waren het Reinout Oerlemans, Theo van Gogh (Jeroen sprak nu met zijn moeder, zus en zakenpartner) en Katja Schuurmans. Wat me als eerste (weer) opviel is hoe geweldig die Jeroen Pauw kan interviewen. Hij blijft sympathiek, maar laat toch niet los als hij niet het gewenste antwoord krijgt. Knap als je dat zo kunt ! Wat ook opviel is dat alle geïnterviewde het leven hadden dat ze voorspeld hadden. Zelfs van Gogh zag de bui al hangen dat hij grote kans had op ellende. Maar ook Reinout Oerlemans en Katja Schuurmans hadden bereikt wat ze verwacht hadden. Nu is dat op zakelijk gebied misschien nog wel te doen als je een duidelijk doel voor ogen hebt en daar hard voor werkt. Gek genoeg klopten echter ook de voorspellingen op het persoonlijke vlak. Aanhangers van The Secret zien daarin waarschijnlijk de bevestiging van hun theorie. Zelf denk ik dat je gewoon toch meer invloed op je leven hebt dan je zou denken. Tenminste.... als Mohammed B. niet je pad kruist...

2 opmerkingen:

Trudi zei

Ik heb één aflevering gezien, die met Reinout Oerlemans. Maar wat was die Reinout O. geirriteerd! Er was duidelijk geen klik. Daardoor werd het interview wel bijzonder moet ik zeggen

Jeanette zei

Hij kwam op mij nogal onsympathhiek over. Vroeger was hij een studentikoze, maar toch wel enthousiaste gozer, nu leek het me een zurige streber.