woensdag 7 januari 2009

Triste...

Opmerkelijk: de Franse minister van Justitie Rachida Dati is afgelopen vrijdag op 43-jarige leeftijd m.b.v. een keizersnee bevallen. Vandaag (woensdag) is ze uit de kliniek gekomen, en gelijk doorgegaan naar de Ministerraadvergadering, de rest van de dag had ze nog 4 afspraken. Ze was vooraf al van plan om niet langer dan 1 week zwangerschapsverlof op te nemen, want, zegt ze "een zwangerschap is geen ziekte". Madame Dati is behoorlijk ambitieus: ze heeft nooit zoals de andere Franse politici op dure privéscholen gezeten, en begon met een baantje als kassière. Later is ze gaan studeren, en haar hele studietijd heeft ze moeten werken om zelf de studie te kunnen betalen. Dat ze nu deze functie heeft is natuurlijk super. Ze is dan ook erg daadkrachtig en schijnt het ene na het andere wetsvoorstel te lanceren. Maar ja: hardlopers zijn doodlopers en ondertussen is ze al niet meer zo populair. Ze heeft dan ook behoorlijke problemen op haar bordje en ze wordt niet zo erg gesteund door Sarko. Ik ben geen psycholoog, maar denk wel dat deze dame ernstig lijdt aan bewijsdrang. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze populairder zal worden door zo snel alweer aan het werk te gaan. Meestal lost de natuur dit soort dingen vanzelf wel op en wordt madame Dati binnenkort getroffen door een borstontsteking of een postnatale depressie. Of misschien gaat het wel helemaal goed en rent ze lekker door. Ik weet het niet, maar het feit dat er ook geen meneer Dati in beeld is zal haar zeker niet helpen. Zielig geval eigenlijk....

2 opmerkingen:

Trudi zei

ja typisch geval van controledrang denk ik. Al ben ik stiekem wel jaloers op zo'n figuur zo vlak na de bavalling. Dat fenomeen heb ik nooit gekend.

Jeanette zei

Nou, ik ook niet hoor. Maar arme baby Dati ! Die kan op deze manier toch nooit hechten, dat vind ik gewoon misdadig !